محل تبلیغات شما

کاملترین آموزش ساخت PBN با الگوریتم های 2021 گوگل

شبکه های وبلاگ خصوصی: راهی عالی برای جریمه شدن سایت شما
ستون نویس کوین رو توضیح می دهد که شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) چیست ، چگونه می توان آنها را شناسایی کرد و چرا باید به خوبی رفتار کنید.

ممکن است قبلاً در مورد شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) چیزی شنیده باشید ، اما شاید مطمئن نباشید که آنها چه هستند و چرا از آنها استفاده می شود. PBN شبکه ای از وب سایت ها است که برای ایجاد پیوند (و در نتیجه انتقال اختیارات) به یک وب سایت واحد با هدف دستکاری در رتبه بندی موتور جستجو استفاده می شود. این طرح مشابه چرخ پیوند یا هرم پیوند است ، زیرا شامل چندین وب سایت مختلف است که همه به یکدیگر یا به یک وب سایت مرکزی پیوند دارند.

در حالی که این نوع طرح ها معمولاً سالها پیش مورد استفاده قرار می گرفت ، اکنون PBN ها یک تاکتیک کلاه سیاه خالص به حساب می آیند و باید به هر قیمتی از آنها اجتناب شود ، زیرا این امر می تواند منجر به از دست دادن رتبه ها یا حتی مجازات دستی شود. PBN ها معمولاً در دراز مدت برای وب سایت هایی که به آنها پیوند می خورند کم و یا هیچ ارزشی ندارند.

گوگل مدت هاست که با PBN ها مبارزه می کند و مشاغل گرفتار این تاکتیک سایه دار نمونه ای از این سال ها شده است. یکی از این موارد طرح پیوند J.C. Penney بود که در سال 2011 توسط نیویورک تایمز افشا شد. همانطور که گوگل هوشمندتر می شود و فناوری بهتری را برای مبارزه با تکنیک های هرمه لینک ایجاد می کند ، برای موفقیت جستجوی PBN برای سئوکاران کلاه سیاه دشوارتر می شود.

نحوه شناسایی شبکه های وبلاگ خصوصی

کلید شناسایی PBN "جای پا" از طریق سایت است که در آن بسیاری از داده های فنی سایت ها یکسان است. شبکه های PBN قدیمی با همان IP ، سرورهای مشترک ، اطلاعات WHOIS یکسان بودند ، یا حتی از محتوای یکسانی در سایت ها استفاده می کردند.

امروزه PBN ها بسیار پیچیده تر هستند و ممکن است برای کاربران دشوارتر باشد زیرا سایت ها دامنه های مختلفی از صنعت ، موضوعات و چیدمان را دارند. هنگام تعیین اینکه سایتی بخشی از PBN است - و بنابراین مکانی که باید مانند طاعون از آن اجتناب کنید - موارد زیر را در نظر بگیرید:

     میزبانی. آیا همه آنها در یک IP هستند؟ شما می توانید از SpyOnWeb.com یا ابزارهای مشابه استفاده کنید تا مشخص کنید سایتهایی که در هر سایت دیگری میزبانی می شوند

طراحی سایت آیا همه سایت ها از طراحی ، ناوبری ، طرح رنگی مشابهی استفاده می کنند؟
    موضوعات مشابه در تم های وردپرس گاهی اوقات نام تم در کد وجود دارد. کد منبع را در مرورگر خود بررسی کنید.
    مالکیت سایت برای اطلاعات تماس صاحب سایت ها ، پایگاه داده WHOIS را بررسی کنید. داشتن داده های مخفی WHOIS یک پرچم قرمز است. اگر همه مالکان سایت یکسان باشند ، بدیهی است که وبلاگ ها به هم متصل شده اند.
    محتوای تکراری یک پاراگراف را در جستجوی Google کپی کنید تا ببینید آیا این محتوا در سایت های دیگر وجود دارد یا خیر.
    مشخصات بک لینک. نمایه پیوند لینک را در Ahrefs یا Majestic (این بزرگترین پایگاه داده پیوندها هستند) بررسی کنید تا ببینید چقدر ارتباط بین سایت ها رخ می دهد.
    تصاویر و فیلم ها از آنجا که بازسازی فیلم ها و تصاویر دشوار و پرهزینه است ، به احتمال زیاد در سایت های دیگر کپی می شود. برای یافتن قطعات مشابه از جستجوی تصویر Google یا جستجوی ویدیو استفاده کنید.

یک مزیت مرده برای بسیاری از PBN ها داشتن یک پروفایل بک لینک مشابه است. اگر چندین سایت نمایه پیوند یکسانی دارند ، یا اگر همه آنها چندین بار به یک وب سایت پیوند دارند (به ویژه در مواردی که به نظر می رسد بیش از حد مجاز است یا مربوط نیست) ، سایت احتمالاً بخشی از PBN است - یا حداقل ، فروش لینک است. الگوریتم Penguin Google ، که اکنون به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی رتبه بندی در زمان واقعی اجرا می شود ، می تواند این نوع طرح ها را تشخیص داده و رتبه بندی وب سایت شما را در نتیجه کاهش دهد. در برخی موارد ، حتی می توانید با یک پنالتی دستی به گل بنشینید.

با این حال ، به سادگی داشتن چندین وب سایت مختلف به این معنی نیست که شما یک شبکه وبلاگ خصوصی هستید. به عنوان مثال ، شرکت های رسانه ای که دارای چندین سایت هستند و در تمام زیر صفحه های وب سایت به آنها لینک می دهند ، احتمالاً نگران پرچم گذاری به عنوان PBN نخواهند بود ، مگر اینکه وب سایت ها با هم مرتبط نباشند ، ده ها پیوند در پاورقی ها وجود داشته باشد ، یا آنها پیوند دادن به صفحات داخلی مشابه به طور مکرر.

علاوه بر این ، PBN ها معمولاً گروهی از سایتها هستند که متعلق به یک شرکت یا شخص دیگر هستند ، اما افراد جداگانه ای که با یکدیگر همکاری می کنند تا به یکدیگر پیوند دهند ، اگر الگویی برای پیوند مکرر به همان سایتها یا صفحات مختلف وجود داشته باشد ، می توانند PBN نیز محسوب شوند. چندین گروه مختلف از وب سایت ها.

چگونه می توانید از سایت خود در برابر PBN محافظت کنید؟

هیچ مشاور معتبری در زمینه جستجوگرها شبکه های وبلاگ خصوصی را برای ایجاد لینک یا افزایش بازدید وب سایت توصیه نمی کند. متأسفانه ، سایت شما ممکن است در یک PBN درگیر شود ، حتی شما حتی از آن مطلع نیستید ، مخصوصاً اگر فعالیتهای ایجاد لینک خود را به شخص ثالثی سپرده اید. خرید پیوند در سایتهایی مانند Fiverr یا سایر خدمات ممکن است سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد. و اگر کسی سعی در متقاعد کردن شما برای شرکت در تبادل پیوند دارد (به عنوان مثال ، ارتباط تجاری با آنها) ، اجرا کنید.

نظارت قوی بر فعالیت های ایجاد پیوند کلیدی است. خودتان را در مورد نحوه استفاده Google از پیوندها به خود بیاموزید و اطمینان حاصل کنید که کسی که مسئول ایجاد پیوند به سایت شما است کاملاً از این دستورالعمل ها پیروی می کند. هر سازنده معتبر لینک باید موافقت کند که در مورد پیوندهایی که برای شما دنبال می کنند شفاف باشد.

این کار به تلاش شما احتیاج دارد ، اما به یاد داشته باشید: اینکه شما از آنچه در پشت پرده می گذرد آگاهی ندارید ، به این معنی نیست که در قبال عواقب آن مسئولیت نخواهید داشت.

بهترین شیوه ها در نهایت پیروز میدان خواهند بود

ممکن است از رقبایی که به نظر می رسد از تکنیک های ایجاد لینک ناخواسته مانند PBN استفاده می کنند ناامید شوید. البته می توانید آنها را از طریق شکایت در مورد اسپم وب گزارش دهید. اما حتی اگر این کار را انجام ندهید ، به یاد داشته باشید که تاکتیک های کلاه سیاه آنها سرانجام آنها را فرا خواهد گرفت

در حالی که رقیب شما برای دریافت پیوندها به PBN متکی است ، شرکت شما می تواند کمپین های پیوند دهنده قوی تری را بر اساس بهترین روش هایی ایجاد کند که قدرت ماندگاری بیشتری دارند و موتورهای جستجو آنها را ناخوشایند نمی دانند. سپس ، هنگامی که رقیب شما متلاشی شده و تنزل رتبه ، از بین بردن اطلاعات و یا در غیر این صورت مجازات شدن ، سایت شما از این مزیت برخوردار خواهد شد.

به طور کلی ، شبکه های وبلاگ خصوصی یک استراتژی ایجاد لینک خطرناک و غیرقابل قبول است. پیوند فقط باید زمانی ارائه شود که واقعاً برای کاربر ارزشی ایجاد کند - برعکس آن ممکن است در صفحات نتیجه موتور جستجو کمتر دیده شود یا حتی مجازات دستی داشته باشد.

خود و شرکت خود را بابت سردرد پول ، منابع و زمان از دست رفته ذخیره کنید و بر روی تاکتیک های بهتر ایجاد لینک متمرکز شوید که بدون درگیری به نتیجه می رسد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و وماً Search Engine Land نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا ذکر شده اند.


Netlinking عملی است که شامل استفاده از چندین لینک - لینکهای معروف - با هدایت مجدد آنها به یک وب سایت است. فراتر از ترافیک مستقیم احتمالی که ایجاد می کنند ، هدف اصلی آنها بهینه سازی قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو و به ویژه گوگل با استفاده از محبوبیت آنها است. در واقع ، Google این پیوندهای گسترده را به عنوان نشانه ای از اقتدار در زمینه شما تفسیر می کند. امروزه روشهای مختلفی وجود دارد (لینک سازی ، لینک بیتینگ .) ، اما برخی از آنها کهنه شده اند ، به معنای واقعی کلمه می توانند سایتی را از نظر بینایی از بین ببرند.

PBN ، برای "شبکه خصوصی وبلاگ" ، در حال حاضر روشی است که جامعه SEO را تقسیم می کند. اگر برخی آن را جالب بدانند ، برخی دیگر این روش را ناکارآمد و غیرممکن می دانند زیرا پیوندها از نظر کیفیت Google مطابقت ندارند.

بنابراین واقعاً باید درباره PBN ها چه تصوری داشته باشیم؟


PBN چیست؟

شبکه خصوصی شبکه ای از وب سایت ها است که هدف آنها ایجاد لینک به سایت های پول است. سایت های پولی سایت هایی هستند که قرار است در موتورهای جستجو قرار بگیرند ، سایتهایی هستند که گردش مالی ایجاد می کنند (تجارت الکترونیکی ، خدمات ، وابستگی ، سایتهای ویترین و غیره).

PBN دو نوع دارد:

اختصاصی و مشترک. آنها با انواع مختلف میزبانی قابل مقایسه هستند که می توانید برای وب سایت خود مشترک شوید. اختصاصی ، طبق تعریف ، به یک سایت واحد اختصاص دارد. صاحب آن بودجه خاصی را در خرید نام دامنه های منقضی شده (NDD) سرمایه گذاری کرده است تا سایت ها را بدون شروع از ابتدا بازسازی کند. این روش اجازه می دهد تا از نقطه نظر محبوبیت از یک پایگاه جالب بهره مند شوید. بنابراین ، مالک سایت می تواند با سرعت بیشتری پیوندهایی به سایت پول خود ایجاد کند. مزیت آشکار PBN اختصاصی این است که لینک های مضمونی ایجاد می کند که رقبا هرگز نخواهند داشت.

PBN مشترک معمولاً توسط سئوکاران یا آژانسهای مستقل استفاده می شود. این شبکه ای از سایت ها است که موضوعات مختلفی را در بر می گیرد و برای فروش به تبلیغ کنندگان در نظر گرفته شده است.

در اینجا جزئیات مهمی برای یادآوری وجود دارد: سایتهای PBN شایسته این نام به هیچ وجه با یکدیگر ارتباط ندارند. به همین دلیل ، پیوندها طبیعی به نظر می رسند ، در مقابل ناشری که از سایتهای دیگر خود به وب سایت خود پیوند می دهد.


آیا باید کیفیت یا کمیت پیوندها را هدف قرار دهیم؟

اثر بخشی PBN در درجه اول به تعداد سایتهایی که آن را تشکیل می دهند بستگی دارد. در واقع ، این سایت های کوچک با مضمون معیارهای قابل توجهی را نشان نمی دهند (TrustFlow ، CitationFlow ، SEMrush Rank ، کلمات کلیدی مستقر ، تعداد بازدیدها ، نرخ پرش و غیره) بنابراین محبوبیت / اقتدار منتقل شده به سایت پول شما کم است. بنابراین لازم است که آنها را ضرب کنید تا امیدوار به دریافت مقدار مشخصی "آب میوه سئو" باشید.

چند سال پیش ، ارسال پیوندهای کوچک و گسترده به یک سایت تکنیکی بود که بسیار خوب کار می کرد. اما با بهبود تقریباً روزانه فیلترهای Penguin و EAT ، Google بیشتر و بیشتر در چرخ PBN های مستعد SEO قرار می دهد. موتور جستجو روشهای ارزیابی خود را تغییر داده و اکنون اهمیت بیشتری را برای نمای سایت ارسال کننده پیوند قائل است. به طور خاص به موقعیت و بدنامی خود متکی است. بنابراین ، اعتقاد به آینده PBN ها که فقط شامل سایت های کوچک بدون ارزش افزوده واقعی هستند ، دشوار می شود. به همین دلیل است که امروزه متن اصلی بسیاری از جستجوگرهای اینترنتی ترجیح دادن چند لینک خوب به تعداد زیادی پیوند با کیفیت پایین است. LESS معروف بیشتر است!


اهمیت Google EAT: Expertise Authority Trust

برای قضاوت در مورد کیفیت تجارت ، چه چیزی می تواند معنادارتر از دهان به دهان باشد؟ در وب ، این همان چیز است و Google EAT مسئول درک بهتر محیط یک وب سایت است. از این پس ، کیفیت فنی و تعداد پیوندها دیگر کافی نیست: "سر و صدای" اطراف یک سایت و نویسنده (های) آن ضروری شده است.

در تاریخ 1 آگوست ، گوگل در واقع رسیدن به روزرسانی بزرگ الگوریتم اساسی خود را تأیید کرده است. این امر بر بسیاری از سایتهای تحت عنوان Google تحت عنوان "سایتهای YMYL" (پول شما جان شما) طبقه بندی شده است. YMYL نشان دهنده علاقه Google به ارتباط و دقت محتوایی است که در SERP نمایش می دهد. بنابراین ، این به روزرسانی عمدتاً به سایتهایی مربوط می شود که با موضوعاتی در زمینه بهداشت ، امور مالی ، امنیت روبرو هستند . با EAT ، Google سایتهایی را برجسته می کند که دارای سطح بالایی از تخصص ، اقتدار و قابلیت اطمینان هستند. به این ترتیب از کاربران اینترنت در برابر محتوای بی کیفیت که می تواند برای آنها مضر باشد محافظت می کند.

اما این چه ارتباطی با PBN دارد؟

Google EAT با سطح بالایی از نیاز خود ، سایتهای کوچکی را که ارزش افزوده کمی و بدون تخصص واقعی دارند ، کنار گذاشته است. و همانطور که قبلاً گفتیم ، سایتهای کوچک PBN هرگز از نظر کیفیت و ارتباط شناخته نشده اند. بنابراین به تدریج اعتماد Google را از دست می دهند ، که مستقیماً بر تأثیر پیوندهایی که می فرستند تأثیر خواهد گذاشت.


مزایای PBN چیست؟

تولید سریع و آسان

امروزه با وجود CMS فراوان که در بازار وجود دارد ، راه اندازی سریع سایت های کوچک بسیار آسان و ارزان است. برخی از سیستم عامل های نوشتن همچنین امکان سفارش مقالات ارزان مضمون را برای تغذیه سریع آنها فراهم می کنند. همچنین می توان چند لینک برای "بالا بردن" معیارهای این سایت های کوچک خریداری کرد.
کنترل کامل پیوندهای خود

مزیت اصلی PBN این است که کنترل کاملی بر پیوندهایی که به سایت شما نشان می دهند فراهم می کند زیرا شما مبدع آن خواهید بود. در صورت مجازات گوگل یا تغییر الگوریتم ، امکان حذف آنها ، اصلاح لنگرها یا صفحات فرود وجود دارد. این یک مزیت قابل توجه است ، خصوصاً وقتی می دانید که انصراف از پیوند گوگل وماً خیلی مثر نیست.

سایت های طاقچه موضوعی

تبلیغ کنندگان فعال در بازارهای طاقچه غالباً در یافتن سایتهایی با موضوع خود تلاش می کنند. با تشکر از SEO هایی که PBN های متشکل از سایت های کوچک تو در تو راه اندازی می کنند ، این تبلیغ کنندگان موفق به یافتن پیوندهای "مرتبط" می شوند که برای استراتژی خارج از سایت آنها ضروری است.

یک مزیت رقابتی

وقتی صاحب PBN خود هستید ، می توانید پیوندهای اختصاصی به سایت پول ما ارسال کنید. به عبارت دیگر ، رقبای ما هرگز قادر به دریافت پیوند از یکی از سایتهای با مضمون ما نخواهند بود. بنابراین شما برتری آنها را خواهید داشت.

معایب PBN چیست؟

سایتهای خیلی مصنوعی

مهمترین عیب PBN عدم "طبیعی بودن" آن است. در واقع ، ما می توانیم به طور قانونی تعجب کنیم که Google چه فکری می کند درباره سایتی که دارای ایستم خارج از سایت کم است ، یا حتی هیچ ترافیکی ندارد ، اغلب متشکل از اکثر مقاله های پشتیبانی شده ، با پیوندهایی روی لنگرها است. بندرت خنثی است. به همین ترتیب ، با اجرای Google EAT ، ما می توانیم بیش از پیش در مورد تأثیر PBN ها شک داشته باشیم زیرا آنها به ندرت موقعیت خوبی دارند و هرگز به عنوان مرجع در وب (در شبکه های اجتماعی یا سایت های دیگر) ذکر نمی شوند.


CMS یکسان

غالباً ، سئوکاران پشت PBN از همان سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت سایت های کوچک استفاده می کنند. متداول ترین آن البته وردپرس است که به شما امکان راه اندازی سریع سایت ها را می دهد. البته گوگل می داند که چگونه CMS مورد استفاده را تشخیص دهد و این شرط مطمئنی است که در صورت وجود سو ظن ، این یکی از اولین مواردی است که تأیید می شود.

دام ردپاها

در سئو ، ردپایی رد پایی است که در اینترنت می گذارید و می تواند برای ردیابی فعالیت شما در سایت های مختلف ، برای یافتن چندین حساب و چندین سایت متعلق به شما استفاده شود. به عنوان مثال ، اگر سایت های شبکه آدرس IP یکسانی داشته باشند ، شما مستقیماً پیوندی بین آنها برقرار می کنید ، که توسط Google به عنوان تلاشی برای دستکاری الگوریتم های آن تفسیر می شود. به همین دلیل است که ، برای داشتن محرمانه ترین حالت ممکن ، شبکه باید از چندین CMS ، بلکه از چندین میزبانی گرفته شود . ردپای زیادی وجود دارد که امکان ایجاد شبکه ای از سایت ها را فراهم می کند. این اقدامات احتیاطی که ایجاد PBN را بسیار مشکل می کند ، به ندرت توسط سئوکاران محترم است.

در حالت ایده آل ، برای تداوم اتصال به آن ، باید این نمودار را پیدا کنیم:

یک پیوند = یک سایت = یک آدرس IP منحصر به فرد = ناشر دیگری.

واضح است که شما باید تا آنجا که ممکن است طبیعی باشید و مشخصات پیوند خود را از طریق ناشران مختلف بسازید ، حتی اگر این امر بسیار وقت گیر باشد. به همین دلیل برخی از سیستم عامل های نوظهور مانند SEMJuice.com پیشنهاد می کنند که لینک ها را با تغییر دادن سایت های ناشر برای به حداقل رساندن خطرات ، خریداری کنند.


نکاتی برای استراتژی های اتصال به اینترنت شما

این که بخواهید PBN ، خرید یکبار پیوند یا شبکه پیوند "به سبک قدیمی" از طریق مشارکت داشته باشید ، در اینجا چند نکته وجود دارد که همچنان اعمال می شود:

    تا جایی که ممکن است از لنگرهای پیوند خود (و از بهینه سازی بیش از حد جلوگیری کنید) و صفحات فرود خود متفاوت باشید
    قسمت زیادی از پیوندها را به صفحه اصلی ارسال کنید ، زیرا این طبیعی است: وقتی درباره شما صحبت می کنیم ، بیشتر اوقات صفحه اصلی را پیوند می دهیم ،
    بیشتر از لنگرهای نوع URL یا لنگرهای مارک دار استفاده کنید ، همچنین طبیعی ترین است ،
    اطمینان حاصل کنید که سایتهایی که به شما پیوند ارسال می کنند ، معیارهای مختلفی را نشان می دهند و از CMS مختلفی مدیریت می شوند
    نمایه پیوند خود را با پیوندهای nofollow مضمونی بپاشید ، این فقط طبیعی تر خواهد شد ،
    با بلاگ نویسان واقعی / تأثیرگذارانی که به شما آب می فرستند اما همچنین بازدید واقعی واجد شرایط ، بیشترین استفاده را ببرید
    کیفیت پیوندهای دریافتی را کنترل کنید. هیچ کس در برابر سئو منفی مصون نیست حتی اگر گوگل ادعا کند که آن را تحت کنترل دارد. می توانید این کار را با استفاده از ابزار Backlink Audit انجام دهید و کیفیت یا سمیت پیوندهای خود را بررسی کنید.

منبع:

سئوگل


سئوگل

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها